Maatwerk-applicatie voor feedbackmodel bij Wilhelmina Ziekenhuis Assen

  • Een lastig Excel probleem is opgelost in een webapplicatie;
  • Een gebruiksvriendelijke en veilige applicatie;
  • Het WZA is nu in staat om waardevolle inzichten te verzamelen over de antwoorden van medewerkers.

Over deze case

Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) bestaat al meer dan 110 jaar en speelt een belangrijke rol in de zorg in Drenthe. Om de beste zorg te kunnen blijven bieden, zijn de verpleegkundigen steeds bezig zichzelf te blijven ontwikkelen. Met hulp van Get There is er nu een webapplicatie op maat gemaakt, waarmee waardevolle inzichten opgehaald worden. Deze feedback op het functioneren draagt vervolgens bij aan de persoonlijke ontwikkeling van de verpleegkundigen.

  • Het feedbackmodel van het WZA kan niet langer in Excel gebruikt worden.
  • Get There kreeg de opdracht een webapplicatie te ontwikkelen.
  • Dankzij maatwerk is de applicatie eenvoudig te gebruiken en verder uit te rollen.

De situatie: Excel is niet langer geschikt

Collega’s van de verpleegafdelingen in het WZA bedachten een feedbackmodel voor verpleegkundigen. In een uitgebreide Excel-sheet werden beoordelingen op stellingen verzameld. Dat ging een tijd goed, maar de situatie is nu veranderd. Niet alleen moet het model door de verpleegkundigen gebruikt gaan worden, het model moet ziekenhuisbreed ingezet gaan worden. Een Excel-bestand is niet langer geschikt en wenselijk, onder andere vanwege de beperkte schaalbaarheid en het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid.

Onze opdracht: Ontwikkel een webapplicatie op maat

Het WZA vroeg Get There om een webapplicatie op maat te ontwikkelen om feedback te kunnen verzamelen over het functioneren van de verpleegkundigen. Door het feedbackmodel in een webapplicatie te vatten, wordt de gebruiksvriendelijkheid verbeterd en de uitdaging rond de schaalbaarheid opgelost. Een maatwerk-applicatie is in de praktijk oneindig schaalbaar, en kan dus eenvoudig op andere afdelingen uitgerold worden.

Janette Drenth

Wilhelmina Ziekenhuis Assen

“De samenwerking met Get There is erg prettig. Het is voor ons belangrijk om grip te houden op het proces, omdat je vaak hoort dat maatwerksoftware duur is en uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert. Get There heeft ons steeds het nodige vertrouwen gegeven, en we zijn erg tevreden met het resultaat.”

De oplossing: Een gebruiksvriendelijke webapplicatie op maat

We zijn begonnen met het analyseren van de uitdaging en het achterhalen van de wensen en eisen. Simpel gezegd moest het verzamelen van beoordelingen op stellingen vereenvoudigd worden. Door deze eerste stap is er direct duidelijkheid over het doel en voorkom je dat een maatwerkoplossing onnodig duur of complex wordt.

Een webapplicatie heeft als groot voordeel dat deze in principe vanaf elke computer met een internetverbinding gebruikt kan worden. Dit maakt de software toegankelijk. Een ander voordeel van een maatwerkoplossing is dat je alleen maar hoeft te maken wat je echt gebruikt en nodig hebt. Geen onnodige functionaliteiten die vaak alleen maar in de weg zitten bij het gebruik.

Inmiddels is er een gebruiksvriendelijke webapplicatie die het verzamelen van 360-graden-feedback vergemakkelijkt. Dit zijn een aantal interessante functionaliteiten:

  • Naar eigen wens stellingen toevoegen door beheerders
  • Eenvoudig deelnemers uitnodigen
  • Beoordeling op competenties binnen kennisdomeinen
  • AVG-proof
  • Mogelijkheid om feedback te analyseren en rapporteren op verschillende niveau’s
  • Rapportagemogelijkheden

Het resultaat: Veilig en eenvoudig inzichten verzamelen

Dankzij de webapplicatie van Get There is er nu een gestroomlijnde en geautomatiseerde oplossing voor het verzamelen van beoordelingen op stellingen. De applicatie is niet alleen een stuk gebruiksvriendelijker dan het werken in de originele Excel-sheet, maar is ook veiliger in gebruik en beter te beheren. Het WZA is nu in staat om waardevolle inzichten te verzamelen over de antwoorden van medewerkers.

Werk jij straks mee aan onze projecten?

Ontdek onze vacatures en wie weet spreken we jou snel!

Bekijk onze vacatures!

Meer weten over deze case of heb je zelf een uitdaging?

Neem contact op met Raphael!

Bekijk ook onze andere cases

Mijn Kabelnoord: robuust en uitbreidbaar klantenportaal

enorme afname druk op klantenservice

Online productconfigurator

vernieuwde frontend, beheeromgeving en betaaloplossing

Van papier naar online aanmeldportaal met Leerlinq

Laagdrempelig digitaal inschrijfformulier